Lees meer over Meepraten over politiek
onderwerp : Meepraten over politiek
jongen, 15 jaar

Dag,

Waarom staat de PVV er niet bij? Ik ga regelmatig naar de Veldhovense PVV jeugdbijeenkomsten. Hardstikke leuk!


laatste reactie onder geef jouw reactie op deze ervaring
reacties
pvv
27 juli 2009 / jongen, 16 jaar
ik snap niet dat jij naar een bijeenkomst gaat van in mijn ogen een fasistische partij is nog even dan hebben wij een tweede hitlerjugend in nederland
op die reactie
8 augustus 2009 / jongen, 19 jaar

en jij hoort zeker bij de SP, de 'communistische partij' van nederland die zo jaloers zijn en hebberig dat ze van de hardwerkende mensen en mensen die jarenlang zich naar de top hebben gewerkt extra dik belasting moeten betalen :O. dat is pas schandalig. Ik ben het niet met alle punten eens met de PVV, sommige standpunten zijn gewoon juridisch niet mogelijk, maar sommige dingen zijn inderdaad wel goed.

ja en nee
23 augustus 2009 / jongen, 15 jaar

Ik vind dat de PVV goede punten heeft w.t.b. interne verbeteringen. Dat de PVV zo racisctisch doet tegenover mensen met een andere cultuur achtergrond, maakt dat ik de PVV niet steun.

op die recatie
16 september 2009 / jongen, 16 jaar
Rijk worden met het zweet van anderen is meer belasting betalen of de arbeiders meer loon geven en dat is pas eerlijk
Pvv
7 oktober 2009 / meisje, 12 jaar

Ik vind niet dat je nu je rijk bent de wereld moet laten stikken. Want toen de rijke mensen van nu aan het studeren waren vonden ze dat ook er fijn dat andere mensen belasting voor hun betaalden. Nee, als je rijk bent heb je tot op zekere hoogten een verantwoordelijk heid. Ik vind de pvv geen goede standpunten hebben over de imigranten, want mensen zijn geen buitelanders meer zeker als ze zoals de burgemeetser van Rotterdam op een goed verdienende plek in hun werk komen? Want deze mensen zijn juist belangrijk voor onze immigratie! En ik ben het zeker niet er mee eens dat de islam mensen aan zou zetten tot geweld. Er zijn vele andere voorbeelden van Teroristische partijen die zich achter een geloof verschuilen, want ik geloof niet dat er in een gelovig boek staat: discrimineer andere geloven,maak ze het leven moeilijk en vermoordt ze!!!! Maar jij moet weten wat je doet, op het moment dat we dingen gaan veroordelen wat iemand anders denkt dan krijgen we pas een dictatuur!! 

kennis?????
7 oktober 2009 / jongen, 15 jaar

er is hier niemand bij die zich serieus verdiept in standpunten van politieken partijen.

De PVV is een erg goede nederlandse volkspartij.

als je iets tegen ze hebt komt dat doordat je je teveel aantrekt van de media.

het gaat hier niet over discriminatie maar over profijt van een (tegenover marokaanse en turkse landen) goede economie en een (te) goed georganiseerde werkeloosheids uitkeringen.

het is JUIST discriminatie dat de PVV hier niet bijstaat.

een reden kan zijn dat ze niks doen in het nijmeegs bestuur.

 

 

BTW: verdiep je in iets voor je je (op andere gebaseerde) menig geeft!!!!!

 

goed zo gewoon naar die bijeenkomsten blijven gaan!

 

wel slimme meidd
7 oktober 2009 / meisje, 14 jaar

 

hierboven

respect meidd 12 jaar en al zo een goed verstandd

...
12 oktober 2009 / meisje, 17 jaar

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik van die partij vind. In mijn ogen is het tot nu toe een populistisch (extreem) rechtse partij die met naar mijn mening soms wel nutteloze standpunten heeft. Doet me denken aan de Duitse NPD. Wie weet heeft de PVV ook wel goede standpunten, maar veel zin om verder te zoeken dan zulke onzin als 'Marokkaanse jongeren kogel door de knieschijf jagen' heb ik niet.

In de VN stond laatst een geweldige verbeelding van de zaak hier in Nederland: een groep motten die rondom een lichtbol waar 'Populisme' op staat fladderen.

  

- BM.

PVV
4 november 2009 / jongen, 17 jaar

De media laat alleen de opvallende kanten van iets zien, dat geldt ook voor de politiek, in het bijzonder de PVV. Is altijd al zo geweest. en mensen schijnen daar een zwak voor te hebben; alleen afgaan op wat de media zegt.

 

PVV is over het algemeen goed bezig, structureel sterk en hun plannen zijn bijna allemaal wel in orde. Sommige dingen betwijfel ik of ze dat zullen halen en wat betreft Wilders-uitspraken vind ik dat ze wel eens te ver gaan, plus dat ze tegen de antidiscriminatie-wet aan zitten te beuken. Vrijheid van meningsuiting is bij hun liberale partij blijkbaar een belangrijk standpunt.

lol
4 december 2009 / jongen, 15 jaar

ik ebn voor pvv en geertwilders  :p

Spellen
18 december 2009 / jongen, 17 jaar

Leer eens spellen, dan kom je een stuk minder klunzig over en word je eerder serieus genomen >> "Hardstikke leuk!"

PVV
11 januari 2010 / meisje, 14 jaar

De PVV sluit een bevolkingsgroep uit wat gelijk is aan racisme en discriminatie! Nou kun je zeggen dat je daar geen problemen hebt maar in mijn ogen ben je asociaal als je op zo'n partij stemt! Als het populisme van de PVV over is zullen ze ontzettend kelderen mensen stemmen er nu op omdat ze die rare Marokkaanse buurman weg willen hebben! Net zoals ze vroeger de Surinamers etc. niet mochten en daar hebben we nu amper last van...

juukme
18 februari 2010 / jongen, 22 jaar

Tja, als het puntje bij het paaltje komt, stem ik niet PVV 

pvv is top
18 februari 2010 / jongen, 17 jaar

ik ga op hun stemmen volgend jaar

Sommige mensen snappen het niet helemaal?
24 februari 2010 / jongen, 16 jaar

Ongeloofelijk, er zitten hier echt een paar mensen die er gewoon geen bal van snappen, de PVV sluit helemaal geen groep uit dat is kei harde onzin. Hij heeft nog nooit gezegt "En nu alle moslims het land uit", hij zegt puur, "Er zijn ook goede moslims maar dat komt omdat zij zich aan onze normen en waarden hebben aangepast en dat zouden er meer moeten doen"

 

That's it.

 

En JA, er staat wel degelijk in de Koran dat alle niet moslims vieze honden zijn die afgeslacht moeten worden (nee ik maak geen grapje). Onthoud; Niemand zegt dat alle moslims zich hieraan houden. Wat WEL zo is, is dat mensen (onder wie Geert Wilders) zeggen dat ze deze bladzijde uit hun Koran moeten "Scheuren" (negeren dus). Dat is alles, aanpassen aan de maatschappij (wellicht voor sommige te erg aanpassen aan de Nederlandse normen en waarde maar dat is een eigen mening) Vindt je dat bedreigend? Kijk dan maar eens hierna, dit is bedreigend: http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU 

 

held op sokken
27 februari 2010 / jongen, 25 jaar

so dat zijn aantallen goeie zaak!! haha probeer dat eens te stoppen geert de held op sokken haha ik lach me een deuk!

....
1 april 2010 / jongen, 15 jaar

Als je de plannen van de PVV goed vindt ben je geen mens, maar een beest. En nee ik ben geen communist of socialist. Ik ben een liberaal. Mensen! Wil je oplossingen? Stem VVD, en help de VVD. Zij hebben de oplossingen voor de crisis en de migratie en veel meer. Denk verder dan je neus lang is: VVD!!!! 

Media is subjectief
1 april 2010 / jongen, 21 jaar

Wat denken jullie nou echt van politiek te weten? Het enige dat je doet is reageren op dat wat je in de media hoort/ziet. Politiek beleef je pas als je er midden in zit. De mensen die hierboven iets geschreven hebben terwijl ze in een politieke partij zitten; hulde. De mensen die niet in zo'n partij zitten: besef je dat de media het nieuws gekleurd naar buiten brengt. Het journaal/kranten/tv-programma's zijn niet objectief. Achter elk artikel zit een journalist, redactielid, regisseur of editor.

 

En hij bepaalt wat jij tot je krijgt.

VOETBALCLUB PVV
1 april 2010 / jongen, 16 jaar

RK. PVV Helmond is toch een Voetbalclub, ik begrijp deze discussie dan ook niet.

...
23 mei 2010 / jongen, 15 jaar

Jij vraagt waarom de PVV niet in het lijstje staat. Dit heeft ermee te maken dat de heer Wilders bang is voor democratisering. De heer Wilders staat dus geen leden toe, laat staan een jongerenorganisatie!

 

Gelukkig zijn de meeste jongeren zo slim om voor andere partijen dan de PVV te kiezen!

 

Challaaaaaz 

PVV nog steeds niet begrepen
21 juli 2010 / jongen, 25 jaar

Ik vind de vergelijking van sommigen echt te ver gaan: PVV vergelijken met Hitler.

Zelfs als allochtoon zie ik programmapunten waarvan ik zeg: zo`n partij moet Nederland gaan regeren. Deze partij is m.i. niet schuldig aan "Polarisatie"...maar het zijn partijen als groenlijks, D`66 en PvdA die polariseren: zij sluiten Wilders uit en dus meer dan een miljoen Nederlanders. Bovendien zorgen deze partijen voor nog meer polarisatie als zij blijven knuffelen met mijn allochtonen-broeders die zich onmaatschappelijk gedragen!! Door zulk beleid te voeren worden bepaalde maatschappelijksignalen niet goed aangevoeld: keihard straffen of terugsturen waar ze vandaan komen. Zelfs allochtonen ergeren zich aan andere allochtonen die zich niet kunnen gedragen. Daarom stemmen vele allochtonen ook op de PVV!!! Stuur daarom "de out law`s" weg of sluit ze op en gooi de sleutel weg. Er zijn onlangs 120[?!] Christenen uit Marokko gezet omdat zij een gevaar vormen!!! Marokkaanse criminelen [met 2 paspoorten] mogen lekker in Nederland blijven!!! Hoe naief kan men nog zijn?!

Leren
22 juli 2010 / jongen, 16 jaar

Als onderstaande personen het zo radicaal oneens zijn met de PVV (wat ik mij kan voorstellen aangezien ik het zelf ook ben),  dan zouden zij zo slim moeten zijn om boven de acties en daden van Geert & Consorten te staan en juist niet te doen wat wel gebeurt: mensen in een hoek zetten, discrimineren of beledigen op grond van zijn/haar mening of overtuiging. Maar vooral ook niet de discussie aangaan is wat hun ook kenmerkt. Doe dus niet wat Geert en zijn partij nu doen (bléren, amper debateren/discussiëren, discrimineren en sociaal isoleren), maar ga toch een gesprek met elkaar aan over jullie meningen en probeer de ander op een integere, fatsoenlijke manier te overtuigen van jou mening als je dat wilt! Dat geroep over en weer versterkt de spanning alleen maar en daar wordt Nederland, noch haar volk (wit, mokka, bruin, geel, groen, paars, turqouise, rood, blauw, weetikhetveelwaarjenogmeereenetiketvoorkuntmakenbijwaardigemensen) niet beter van.

Daarom ben ik ook bijzonder geïnteresseerd in de visies en argumenten, maar zeker ook de voorstellen van beide kanten. Om daar vervolgens een fatsoenlijk gesprek over te beginnen waarin men elkaar met respect behandeld. (Nee, ik stemde geen Balkenende vanwege de normen&waarden waar ik voor pleit: 1) omdat ik minderjarig ben. 2) omdat ik het CDA te conservatief vind.)

 

H.

Onjuist
22 juli 2010 / jongen, 16 jaar

Geert Wilders heeft zoals we nu wel duidelijk hebben vele beroemde standpunten naar voren gebracht over o.a. de Islam en de inhoud van de Koran. Erg gewaagd aangezien religie en de interpretatie van een religieus boek vaak lastig blijkt te zijn voor sommigen. Ik zou de mensen die op grond van Wilders argumenten zichzelf ook redelijk tegenover de Koran en haar volgelingen heeft gezet willen aanraden onderstaand filmpje te bekijken over de bron en interpretatie van sommige Korancitaten die Wilders aanhaalde en de cijfers betreffende sociale geografie en criminaliteit. Uiteraard was het zijn bedoeling om hiermee zijn argumenten te ondersteunen, of dat gelukt is moet iedereen maar even voor zichzelf uitmaken.

 

Link filmpje: http://www.zembla.vara.nl/Nieuws-detail.2640.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=24614&cHash=920b00bfe7

Link persbericht NRC: hhtp://www.nrc.nl/binnenland/article2476613.ece./Experts_Wilders_misbruikt_Koran

 

H.

omg..,
11 augustus 2010 / meisje, 17 jaar

Ik lees dat hier mensen zijn die gewoon geen idee hebben van wat ze typen en re: @ Sommige mensen snappen het niet helemaal? De enige die het niet snapt ben jij want ik zelf ben een moslim en er staat helemaal NERGENS dat niet moslims honden zijn of wat dan ook. en in de tijd dat de Koran geschreven is waren er hele andere dingen aan de hand en zo zijn er ook genoeg dingen geschreven tegen moslims en daar maken wij ook geen probleem van.

Ik vind dat mensen zoals geert wilders gewoon niet genoeg aandacht hebben gehad in hun jeugd en dat ze dat nu zoeken op een negatieve manier en het ergste wat je kan doen is hem die aandacht geven.

Wel heb ik 1 vraag kan iemand mij vertellen waarom, vroeger toen nl hulp nodig had om weer opgebouwd te worden, niemand iets had tegen buitenlanders (lees moslims), ze moesten keihard werken voor een rot salaris en hadden geen kans om naar school te gaan of de taal te leren. Nu ze oud zijn word er verwacht dat ze naar school gaan en worden ZIJ behandelt als honden. Nou leg dat maar uit...

Ik weet dat er genoeg rotte appels tussen zitten maar zo heb je die rotte appels in elke ras..

 

x me

re @ blaa
11 augustus 2010 / meisje, 17 jaar

@ pvv nog steeds niet begrepen.

Hallo ik weet niet of je het door hebt maar er wonen meer dan genoeg christenen en joden etc. in Marokko en zij worden daar met RESPECT behandelt daar word er niet gekeken naar je geloof maar naar hoe je bent als mens en als je dit niet gelooft ga maar is kijken.

Als er iedere dag honderden Marokkanen in Spanje in elkaar worden geslagen vanwege het feit dat zij moslim/marokkaans zijn hoor je er geen woord over(if you don't believe this go and watch an arabic news programme). Dat is pas echt zielig maar ja wat doe je eraan hea.!

Ach ach
11 augustus 2010 / jongen, 19 jaar

Als de heer Wilders nou eerst eens een partij zou oprichten met leden die mee kunnen spreken in plaats van alles zelf in z'n ééntje te beslissen, komen we misschien iets verder. Helaas is hij daar te bang voor en laat anderen braaf ja en amen knikken op alles wat hij zegt. Iemand heeft gereageerd met een uitspraak over het uit Marokko zetten van christenen en is het daar dus kennelijk niet mee eens. Moet Nederland dan hetzelfde gaan doen met Marokkanen, Turken e.d.? Dan maken we toch dezelfde fout?

Populisme
19 augustus 2010 / jongen, 17 jaar

 Wilders is een populist. Je gaat geen films maken waarin je terroristische aanslagen laat zien die precies door (extremistische) moslims verricht zijn, dat is een voorbeeld van propaganda. Je gaat meisjes en vrouwen niet laten betalen voor het dragen van een hoofddoek en dus voor het uiten van hun geloof. Je gaat de Koran niet verbranden en je gaat niet alle moslims in dit land op dezelfde hoop gooien genaamd de ''mensen die geen zin hebben om te werken en de taal te leren, en die zich allemaal niet willen aanpassen-hoop''. Maar voor de mensen die zich er verder niet te veel in politiek en maatschappij verdiepen (bijv. jongeren en SBS6 kijkers) is de PVV de oplossing voor alle problemen, gewoon lekker simpel, lekker kort door de bocht en lekker nationalistisch.

geef jouw reactie op deze ervaring
ik ben een van jaar

titel van jouw reactie
Geef je email adres op als je op de hoogte gehouden wilt worden als er een nieuwe reactie is op dit onderwerp.

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.